Nieuwe updates in zicht voor MyCSN GEO.
- De mensen achter s-Lim en MyCSN hebben hard gewerkt om de applicatie nog krachtiger en gebruiksvriendelijker te maken.
      De technologische evoluties staan niet stil, en daardoor groeien ook de mogelijkheden tot dienstverlening vóór en interactie met de burger. S-Lim biedt al sinds 2019 een burgerapplicatie aan: het lokaal bestuur in je broekzak met de Stadsapp, voor elke gemeente een bijkomende tool om burgers te bereiken.
Vanaf nu is er een grondig vernieuwde versie van de applicatie ter beschikking in de stores: Mijn Stadsapp. Belangrijk: het gaat om één app, waarin gemeentegrenzen worden overstegen voor een relevanter en breder bereik in de hele regio. Een 20-tal Limburgse steden en gemeenten nemen alvast deel aan het initiatief.
Nieuws vanuit het lokaal bestuur, info over de afvalinzameling en recyclageparken van Limburg.net, de evenementenkalender? De burger kan naar eigen voorkeur push-meldingen ontvangen rond al deze zaken.
Wim Dries, voorzitter van s-Lim: ‘Deze nieuwe app is een schoolvoorbeeld van hoe samenwerking op vlak van innovatie binnen onze regio kan leiden tot een toegevoegde waarde voor elk lokaal bestuur en bij uitbreiding elke burger.
Met de ontwikkeling van Mijn Stadsapp houden we bovendien de toepassing én de toekomstige mogelijkheden zelf in de hand via s-Lim. We zitten zelf mee aan de knoppen van de verbeteringen van de komende maanden en jaren.
Ook met de eigenheid en herkenbaarheid van elk lokaal bestuur werd in de app rekening gehouden. ’
S-Lim DV staat in voor de ontwikkeling met de nodige technologische partners, en de lokale besturen zitten mee aan het stuur. Zo maken we technologische innovatie mogelijk, op basis van de noden van de besturen. Deze app zal regelmatig een verbetering krijgen. Deze verbeteringen focussen o.a. op gebruikerservaring en personalisatie voor de gebruiker.
We vinden evenwel het warm water niet opnieuw uit: de app wordt een slimme verzamelplaats met koppelingen naar alle mogelijke bestaande platformen (o.a. MBP, e-Box, Limburg.net, UIT, …). M.a.w. we zorgen voor een centrale en vlotte vindbaarheid voor de burger.
							Contacteer ons via info@s-lim.be
							
			
			- De mensen achter s-Lim en MyCSN hebben hard gewerkt om de applicatie nog krachtiger en gebruiksvriendelijker te maken.
							
			
			- Begin augustus 2025 vestigde België een nieuw record: 408 uren negatieve stroomprijzen, vooral door een zonnig voorjaar. Consumenten met een dynamisch energiecontract betalen niet alleen minder, maar ontvangen zelfs geld terug bij negatieve prijzen. Met realtime inzichten en slimme technologie helpt het slimme contract van s-Lim lokale besturen om actief te besparen en bij te dragen aan de energietransitie.
							
			
			- Op gemeentewegen in Limburg waar trajectcontroles worden ingevoerd daalt het aantal verkeersongevallen met gemiddeld 38 procent meer t.o.v. vergelijkbare wegen. Dat blijkt uit een studie van UHasselt binnen de leerstoel ‘datagedreven beleid’ die onderzoekt hoe gemeentebesturen beleidskeuzes kunnen ondersteunen op basis van objectieve data.
Mobiliteitsdeskundigen en beleidsmakers kunnen nu hun beslissingen sterker onderbouwen dankzij het Verkeersveiligheidsdashboard van s-Lim. Met gedetailleerde data over ongevallen en verkeersveiligheid worden analyses eenvoudiger en efficiënter, wat bijdraagt aan beter onderbouwde beleidskeuzes.
Met de inzet van verplaatsbare camera’s verhoogt de gemeente Pelt de effectiviteit van haar aanpak tegen overlast. Flexibiliteit in locatiekeuze en samenwerking met s-Lim zorgen voor een snelle en efficiënte afhandeling van meldingen en boetes.
Lummen zet in op actieve burgerbetrokkenheid en slimme technologie om sluikstorten effectief te bestrijden. Dankzij het sluikstortdashboard krijgen lokale besturen inzicht in meldingen en opruimacties, wat bijdraagt aan een schonere en aangenamere leefomgeving.